torsdag den 1. september 2011

Follow the Moskva...


Saa er vi klar med foerste indlaeg til bloggen, juhuuu!

Rusland er mest for russere. Dog har vi trods skilte med kyriller, afvisende og stonefaced moskovitter fundet frem til vores hostel i hjertet af Moskva. Vi bor et stenkast fra den roede plads, Bolshoy teatret og Kreml.
Alle bygninger her er store og imponerende. Imponerende paa forskellige maader. Universitetet her i Moskva er ikke som andre universiteter. Det er en kaempe bygning med over 30 etager og et taarn i midten. Det er bygget i gammel sovjetstil og dekoreret med hammer, segl og stjerne i toppen af taarnet.
Gorky Park var absolut et besoeg vaerd med oemme foedder. Efter frokost ved sjov dame i en russisk "poelsevogn" var vi klar til en lille morfar i parken med iPod'en i oererne. I oevrigt kunne danskerne laere noget af Gorky Park. Der var laenestole og fatboys i parken og kaempe blomsterbede med en ret alternativ farvekombination.
Trods underlige russere har vi ogsaa haft flere positive oplevelser med folkene her. En gang imellem moeder vi meget hjaelpsomme og ivrige russere - selvom der kan vaere lang mellem snapsene. De ved hvad de vil de russere.
Imorgen starter turen med den transmongolske jernbane mod Beijing, foerste stop bliver betonhelvedet Perm, hvor vi gerne skulle ankomme efter cirka 21 timer paa skinnerne...

6 kommentarer:

  1. God tur, begge to! :-)
    Glæder mig til at læse om jeres eskapader.

    KH Anders Morfar

    SvarSlet
  2. Synes godt om! ;-)

    KH storesøsteren..

    SvarSlet
  3. Håber de 21 timer på skinner gik godt. Glæder mig til at følge jeres tur.Skal ud til din mor i morgen Anne;-)

    KH Moster

    SvarSlet
  4. Hej Kritte
    Glæder mig til at høre nyt. Dine oplevelser stemmer overens med min kollegas, hun har været i Moskva.god færd! Knus Astrid

    SvarSlet
  5. Kære Kritte og Co
    Jeg håber I hygger jer, og glæder mig meget til at følge med og drømme mig væk med jer.
    - Og Allan, jeg kender dig ikke, men du har bare at passe godt på Kritte.

    Store våde danske knus fra Berit

    SvarSlet
  6. Flotte billeder. Hvor oplever I meget, det må være meget spændende. Er da lidt misundelig ;-)

    SvarSlet